Nieuwtje

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Kazi
Beekje
Beekje
Contacteer:

Nieuwtje

Bericht door Kazi »

Hoii, ik ben Kazi, ik ben een 14-jarig jongen en heb al 2 jaar last van overmatig zweten waardoor mijn sociaal leven drastisch verander is. Ik was aan het googlen voor oplossingen voor mijn probleem, en vond dit. Na het hele forum te hebben doorgelezen ben ik er dus achter gekomen dat ik HH heb. Als ik sommige reacties hoor zijn er wel oplossingen maar die duren maar voor een paar weken/maanden en dan voel ik echt pijn in mn hart en vraag ik mij af "Waarom ik ?"
Ik heb vooral last van mijn oksels en handen. Ik schaam mij dood! Ik draag meestal altijd een vestje waar zweet niet doorkomt en je het dus niet kunt zien. Nu de zomer er aan komt zou ik echt super graag als een normale mens willen rondlopen met T-shirtje zonder dat je je moet schamen voor je zweetplekken. Ik vertelde mijn moeder een paar keer dat ik erg veel zweette en liet het zelfs zien maar ze dacht dat het normaal was, nu ik weet ik heb moet ik het haar vertellen.

Ik heb nog nooit middelen gebruikt behalve Rexona Anti-Traspirant maar het werkte voor geen meter.

Nu zoek ik dus naar oplossingen, om op zn minst een paar maanden als een normaal mens te kunnen leven.

Iemand tips?

Ik heb al gelezen over Odorex maar daar krijg je irritaties van zeggen de meesten. Synea vind niemand hier in België en voor de rest weet ik niks.

Zou ik Odorex moeten proberen ?
loortje
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door loortje »

Hallo!

Gewoon een keer proberen! Als je irritatie krijgt kan je gewoon stoppen waarna de irritatie weer verdwijnt. Odorex is ook niet zo heel duur (ongeveer 3 euro) dus ik zou het gewoon proberen!

Groetjes
justadancer

Bericht door justadancer »

van odorex had ik ook in het begin iritatie ook daar moet je even doorheen naar 3 weken was de iritatie volledig weg. ik gebruik het nu bijna 2 maanden het werkt nog steeds en die 3 weken iritatie had ik daar wel voorover.

in die drie weken dat ik iets iritatie had heb ik mijn oksels met nivea creme ingesmeerd en dat hielp ook wel.
Kazi
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Kazi »

Ik wil het best wel proberen maar ik lees mensen hier die het dan ergens anders krijgen zoals op hun rug wat mij ook wel erg lijkt en dat wil ik dus niet. Ik wil gwn 100% droog
Steff
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door Steff »

Kazi schreef:Ik wil het best wel proberen maar ik lees mensen hier die het dan ergens anders krijgen zoals op hun rug wat mij ook wel erg lijkt en dat wil ik dus niet. Ik wil gwn 100% droog
Niet prettig om te zeggen, maar 100% droog lukt denk ik niet met een middeltje, pilletje of deotje....
justadancer

Bericht door justadancer »

Kazi schreef:Ik wil het best wel proberen maar ik lees mensen hier die het dan ergens anders krijgen zoals op hun rug wat mij ook wel erg lijkt en dat wil ik dus niet. Ik wil gwn 100% droog
dat is met alles zo als je bv voor botox zou kiezen kan je ook op je rug gaan zweten of met z,n operatie kan het ook. je lichaam gaat een andere uitweg zoeken maar ik merk persoonlijk dat het op een andere plaats veel minder terugkomt

en werkt het niet kan je altijd nog iets anders proberen maar dan heb je dit geprobeerd en het is vrij goedkoop
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Steff schreef:
Niet prettig om te zeggen, maar 100% droog lukt denk ik niet met een middeltje, pilletje of deotje....
Nee dat lukt denk ik ook niet. Ik gebruik nu oxydinges tabletten van 2,5 mg en odorex en tis nog steeds niet droog onder m'n oksels. Ik moet zeggen dat het zweten op m'n rug redelijk minder is geworden sinds ik oxydinges gebruik, maar zweten onder de oksels blijft een probleem.
MadCreation
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

WELKOM!

Zoals ik al ergens anders op het forum heb vermeld, heb ik dit weekend voor het eerst odorex extra dry geprobeerd. Mijn oksels zijn heerlijk droog! Geen huisirritaties en geen raar zweet op andere plekken.

ik ben echt heel erg blij! Hopen dat het zo blij:)

Succes!
Flower
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door Flower »

Ik heb een tijdje wel veel last van irritatie gehad, maar ik heb in het algemeen gewoon een gevoelige huid. Nu gebruik ik na de Odorex Extra Dry, talkpoeder en dat verzacht het enorm. Ik ben vandaag dus weer begonnen. Kijken of het nog steeds goed werkt (dat deed het in het begin wel, dus even bekijken).

Wat betreft het zweten ergens anders; ik studeer homeopathie (voor dieren, maar voor mensen werkt het net zo) en daar leer je ook dat zweten een manier is om wat kwijt te raken. Als je het ergens onderdrukt (bijv. je oksels), dan moet het wel ergens anders eruit. Als het niet op deze manier (wel heel vervelend, maar wel het meest 'veilig') de stoffen kwijtkan, gaat het bijv. naar je darmen of wat ook. Veel 'schadelijker' voor je lichaam. Ik baal ook ontzettend van het zweten (oksels), maar ik heb het dan liever wat op mijn rug of gezicht, dan op zo'n zichtbare plek. En het valt best wel mee. Daar zweet ik nu, na gebruik van Odorex, niet echt heel overmatig. Ik wens je veel succes.
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Flower schreef:Ik heb een tijdje wel veel last van irritatie gehad, maar ik heb in het algemeen gewoon een gevoelige huid. Nu gebruik ik na de Odorex Extra Dry, talkpoeder en dat verzacht het enorm. Ik ben vandaag dus weer begonnen. Kijken of het nog steeds goed werkt (dat deed het in het begin wel, dus even bekijken).

Wat betreft het zweten ergens anders; ik studeer homeopathie (voor dieren, maar voor mensen werkt het net zo) en daar leer je ook dat zweten een manier is om wat kwijt te raken. Als je het ergens onderdrukt (bijv. je oksels), dan moet het wel ergens anders eruit. Als het niet op deze manier (wel heel vervelend, maar wel het meest 'veilig') de stoffen kwijtkan, gaat het bijv. naar je darmen of wat ook. Veel 'schadelijker' voor je lichaam. Ik baal ook ontzettend van het zweten (oksels), maar ik heb het dan liever wat op mijn rug of gezicht, dan op zo'n zichtbare plek. En het valt best wel mee. Daar zweet ik nu, na gebruik van Odorex, niet echt heel overmatig. Ik wens je veel succes.
Het lijkt mij dat het gezicht toch wel de meest zichtbare plek is waar je het ook nog eens helemaal niet kan verbergen.

Wat betreft de behoefte van het lichaam om het zweet kwijt te raken: Ik was een paar weken geleden in een vakantiehuisje met een sauna waar ik gebruik van heb gemaakt.
In de dagen daarna merkte ik dat ik veel minder zweette dan anders. Dit is dus wel verklaarbaar, maar op mijn vraag op dit forum en de Engelse versie kreeg ik toch niet veel reakties van mensen die dit konden beamen.

Ik vond dat wel jammer, want ik dacht dat sauna dus een mogelijke oplossing voor ons probleem zou zijn en dat is het misschien ook wel.
mirela
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hoi, allereerst welkom op het forum

je spreekt over 100% droog willen zijn. :? Ik denk dat iedereen die hier leest en schrijft dat ook wel graag zou willen.

Helaas is dit gewoon niet mogelijk. Mensen moeten zweten. Je lichaam moet zich gewoon afkoelen en dat doet het door middel van zweet. Iedereen die hier schrijft zal beamen dat het ene middel beter werkt dan de het ander, maar om nu al te zeggen als ik het een probeer en ik begin ergens anders dan overmatig te zweten dan begin ik er niet aan. Ben je nog niet in het stadium dat de meeste mensen hier wel zijn.

Als voorbeeld zal ik mezelf nemen. Ik heb 31 jaar HH, en heb alles gedaan wat mogelijk was om het te verhelpen. Alle smeerseltjes die je bedenken kunt tot aan heden heb ik gebruikt. alle terapieen die er zijn heb ik gedaan. Neurologisch onderzoek Psychologisch onderzoek de hele reutemeteut. Door sommige middelen werd het wat dragelijker door sommige middelen werd het erger. Als laatste strohalm heb ik de operatie gedaan, en ik ben nu op de plek waar ik het meest last had droog. 100% droog... zoals jij graag wilt horen.

Er zit echter een keerzijde aan dat 100% droog zijn. vanaf mijn middel zweet ik nu, het is nogsteeds HH, bij inspanning zweet ik meer en met warm weer zweet ik ook iets meer. Dit heb ik nooit gehad op die plekken en ook ik zal hier weer aan moeten wennen. Ondanks dat wil ik nooit meer terug na de oude situatie. Wat wil ik er mee vertellen; Als jij je probleem groot genoeg vind dan zul je vanzelf alles eraan gaan doen om het voor jezelf dragelijker te maken. Dan is het 100% droog zijn niet meer belangrijk, en ga je ook voor 20% minder.

Groetjes en veel suc6 met het uitzoeken wat voor jouw het beste is.

Mirela
Kazi
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Kazi »

Met 100% heb ik een beetje overdreven want ik weet wel dat het nooit 100% zal kunnen maar gewoon dat je geen zweetplekken zien onder je oksels bv.
Plaats reactie