Hyperhydrosis voorbij!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Leyla
Druppel
Druppel
Contacteer:

Hyperhydrosis voorbij!

Bericht door Leyla »

Hoi allemaal, ik ben nieuw op deze zite en ik heb me aangemeld omdat ik me herinner hoeveel last ik vroeger had van hyperhydrosis en hoe ik er uiteindelijk van ben afgekomen!

Ik had zoveeeel last van hyperhydrosis dat ik er alles aandeed om maar niet naar buiten te hoeven. Dat werd me vrijwel onmogelijk gemaakt door mijn studie Geneeskunde en alle verplichte onderdelend aarvan. Door het overmatige zweten koelde ik heel erg af en raakte ik tegelijk elke dag weer uitgedroogd, bijde minste gelegenheid vluchhtte ik naar huis. Kortom ik was zeeeer gefrustreerd en zeeer ongelukkig.

Van de huisarts kreeg ik allerlei vloeibare middelen om op mn oksel te smeren om het zweten te doen afnemen, die dingen werkten tijdelijk en gaven ongelooflijke irritatie in de vorm van jeuk en uitslag. De jeuk was op den duur zo erg dat ik ermee stopte en het zweten kwam dus in zn volledigheid weer terug. Ook heb ik botox geprobeerd wat ik echt een vreselijke pijnlijke behandeling vond en wiens effect de volgende maand al verminderde. Ook begon ik na de botox behandeling op mn voetzool te zweten wat het totale probleem dus alleen maar erger maakt. Botox heeft dus niks goeds uitgehaald.

Vervolgens kwam ik langs het middel Odorex extra dry die erg goed werkte tegen het overmatig zweten. In het begin gebruikte in t elke dag en daarna als onderhoud 2 keer per week voor het slapen gaan. Een aantal maanden erna begon ik met de pil Diane 35 en androcur 10 omdat ik een beetje last had van overmatige haargroei op bepaalde plekken zoals benen. Daarna ben ik paar keer vergeten Odorex te gebruiken en heb ik opgemerkt dat ik desondanks niet zweette, ben dus helemaal gestopt met het gebruiken van dat middel. Het is dus gebleken dat mijn hyperhydrosis wordt veroorzaakt doordat de receptoren van mijn zweetkleiren extra gevoelig zijn voor androgeen (mannelijk hormoon), maar dat ik wel normale androgeen spiegels heb. Door de overgevoeligheid reageert mijn huid dus met overmatig zweten. De diane 35 pil in combi met androcur gaat het androgene effect van die hormonen tegen en heeft mij dus van mijn hyperhydrosis afgeholpen.

Kortom de 2 wondermiddelen :

Odorex extra dry: voor alle mensne met hyperhydrosis ongeacht de oorzaak

Diane 35 in combi met androcur10: voor mensne met hyperhydrosis waarbij de oorzaak ligt in overgevoeligheid voor androgenen.!

Het heeft mij zo geholpen dat ik iedreen aanraad dit uit te proberen, ik lijdt eindelijk een normaal leven!
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Leyla,

ben erg blij voor je dat je van je HH af bent! Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je vooral HH had onder je armen en aan de voeten? En als je nu geen Odorex Dry gebruikt, blijf je dan ook droog dankzij de pil en de androcur?

Groet, Angela
Leyla
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Leyla »

Ik had voornamelijk hyperhydrosis onder me oksels en na de botox behandeling ook onder me voeten. Dit was als ik dus niet zenuwachtig was, als ik ook maar beetje zenuwachtig werd begon ik ook te zweten in me liesen, buik (beetje vochtig niet doorweekts) en rug. Dus lichte hyperhydrosis over de rest van me lichaam.

Ik blijf nu inderdaad zweet vrij zonder gebruik van Odorex, ik gebruik nu slechts de diane en androcur
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey, dank je voor je antwoord. Nam nu wat langer de tijd om je eerste bericht te lezen en zag inderdaad dat je al had geschreven dat je ook niet meer zweette zonder Odorex, stom van me, haastige spoed is zelden... :).

Hoe test de arts of iemand overgevoelig is voor androgenen? Begreep dat ze dat niet alleen kunnen zien aan de androgeenspiegels in het bloed? Ben heel erg benieuwd! Hoe lang ben je nu al zweetvrij? Klinkt echt als een sprookje, haha.
jotika01
Plas
Plas
Contacteer:

Ook voor mannen

Bericht door jotika01 »

Hoi,

Ik vraag me af of deze medicijnen wel voorgeschreven kunnen worden voor mannen: ik neem aan dat er een kans is dat je wat minder mannelijk hierdoor wordt.

Of niet?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi Leyla,

Ik vind het geweldig dat dat voor jou middelen zijn die je van het zweten hebben afgeholpen.
Ik heb ook HH over mijn hele lichaam, ik gebruik GEEN pil ivm bloedstollingsafwijking in familie en dus het risico mij te groot is.(van huisarts mocht ik ook niet meer de pil ivm hiermee)
Odorex extra dry helpt mij voor geen meter!
Ben wel blij voor jou, ik hou het nog ff bij de botox!!!

Kim
Leyla
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Leyla »

Deze medicijnen worden vrijwel nooit aan mannen voorgeschreven, vooral niet de pil omdat de orginele werking van de Diane pil anticonceptief was bedoeld. Adrocur in tegendeel is een anti androgene middel dat volgens mij wel zelfstanig voorgeschreven kan worden. Maar of dit ook voor mannen zo is weet ik niet. De effecten zijn wel tijdelijk en volgens mij niet zo groot dat je er als man zijnde last van zou hebben maar dat zou je met je huisarts moeten overleggen. Zoieso hebben hormonen altijd effect op je gemoedstoestand, maar het effect is ook per persoon verschillend.

Ik zou zeker wel me huisarts ernaar vragen of het ook voor mannen bruikbaar is.

En hoe je weet dat je overgevoelig bent voor mannelijk hormoon? Tja dat wist ik toen ik zo'n 13 jaar was en meer haar op me benen had dan bv me zusjes ennichtjes. Me arts heeft toen gekeken of ik niet teveel mannelijk hormoon had en dat bleek niet het geval. Alleen is me huid en blijkbaar ook me zweetklieren gevoeliger voor dat hormoon. Je kan het als vrouw zijne gewoon uitproberen en kijken of t werkt
Plaats reactie