Nog een nieuwkomertje

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Mylo
Druppel
Druppel
Contacteer:

Nog een nieuwkomertje

Bericht door Mylo »

Hoi allemaal. Via google ben ik op dit forum terecht gekomen en ik wist niet wat ik zag toen bleek dat ik niet de enige ter wereld ben met dit zweetprobleem. Mijn naam is Marleen en ben 26 jaar en zweet sinds mijn 16e denk ik. Het lijkt alleen wel of in het in de loop der jaren alleen maar erger is geworden. Het is begonnen met natte oksels als ik het een beetje warm had, maar nu is het gewoon echt dramatisch! Voor mijn gevoel heb ik 24 uur per dag natte oksels (en dus mega zweetplekken in mijn kleding), zweethanden, zweetvoeten, mijn rug, benen en billen zijn ook meer nat dan droog. Heb al wel meerdere malen info op internet opgezocht over botox, maar dat is (voor mij) gewoon niet te betalen en dat zou dan ook alleen maar het probleem zweetoksels oplossen... Ik zie natuurlijk al weer onwijs op tegen de zomer en de dan hoge temperaturen. Ik de winter weet ik de zweetplekken nog wel aardig te verbergen (donkere broeken en grote truien), maar in de zomer is dat zoooo heet, die donkere kleding. :cry: Het feit dat andere mensen je probleem ook gewoon niet begrijpen, maakt het voor mij nog wel een stukkie erger. Net ook weer: Vertelde mijn vriend over dit forum en zijn reactie? Zat me nogal wazig aan te kijken en maakte de opmerking: Ach lieverd, zo erg is het toch niet? Maak je niet druk... :evil: Op zo'n reactie zit ik echt niet te wachten! Nu ga ik over 2 maanden trouwen en zie dus nu al op tegen de zweetplekken en al die mensen die ik een hand moet geven (met mijn zweethanden). Had al bedacht dat ik dan maar handschoenen aanmoest bij mijn trouwjurk, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet mooi....
Maar... hier op het forum las ik over Oxybutynine en ga dus komende week gelijk naar mijn huisarts. Als ik hiermee van dit probleem afkom, heb ik daar wel een aantal bijwerkingen voor over!
Het doet me in ieder geval al erg goed te merken dat er dus meer mensen zijn met dit probleem en dat er dan toch mensen zijn die dit probleem wel begrijpen! :D
justadancer

Bericht door justadancer »

allereerst welkom hier

ik snap het helemaal dat je niet op zulke reacties zit te wachten. (bijna) iedereen heeft of had last van dit probleem. dus als je info nodig hebt zit je hier goed.
veel plezier nog op dit forum
mirela
Rivier
Rivier
Contacteer:

suc6

Bericht door mirela »

Hoi,

Ook ik ben hier nog niet zo lang (vanaf 23 januari) en voor mij is er in korte tijd ontzettend veel veranderd.

De reactie die je krijgt van je vriend is voor zijn doen waarschijnlijk heel normaal. En voor ons soms echt een probleem. Gelukkig maar dat we dan hier ons ei kwijt kunnen.

Ik wens je veel lees en schrijfplezier op het forum en suc6 bij je dokter deze week.

Voor over twee weken een hele fijne, geweldige, niet te vergeten dag toegewenst.

Groetjes Mirela
skid kahula
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

hallo mylo

by the by: moderators (thijs?) is een stickie onderwerp geen goed idee voor alle nieuwkomers om zich te introduceren?
Vervelend
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

Hallo , ik ben hier ook een nieuwekomer
en ben hier ook met toeval gekomen want ik wouw het net hopeloos wegklikken , ik vind het zelf wel moeilijk om naar een dokter te gaan daarvoor zit me niet zo lekker, zit zelf ook voornamelijk mee met zweet bij me bilnaad
onder me oksels maakt me oook eingelijk niet zo heel veel uit

maar goed, werkt dat spul daar ook of??

gr.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

skid kahula schreef:hallo mylo

by the by: moderators (thijs?) is een stickie onderwerp geen goed idee voor alle nieuwkomers om zich te introduceren?
Ehh die onderwerp is er allang hoor! hahaha alleen is het vaak makkelijker om gewoon een nieuw onderwerp te starten dan te zoeken en lezen ;)
Ach
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Ach »

Het is nu op verschillende plekken een wir war van voorstel threads. Als je die nu allemaal even plakt aan die ene van jou, dan is de 'puinzooi' ook voor nieuwe leden geen reden meer er nog meer 'puinzooi' neer te gooien, is de uitnodiging minder groot, de verleiding ook dat men een nieuw onderwerp begint.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou dat is onbegonnen werk...heb ik al eerder gedaan en mensen beginnen toch gewoon een nieuwe topic. mensen zijn eigenwijs hoor.
Ach
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Ach »

De aanhouder wint. Verzin zelf gerust nog meer cliché's om jezelf moed in te praten.
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ach schreef:De aanhouder wint. Verzin zelf gerust nog meer cliché's om jezelf moed in te praten.
Guttegut...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ach schreef:De aanhouder wint. Verzin zelf gerust nog meer cliché's om jezelf moed in te praten.
En waar slaat dit nou weer op? Wees blij dat ik dit forum draai en zit niet zo te zeuren.
Ach
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Ach »

Nou nou, dat soort taal is toch helemaal niet nodig? Ik denk dat iemand niet helemaal goed begrepen heeft wat ik bedoelde. Als je het gewoon bij houdt, dan is de kans dat op de lange termijn er telkens nieuwe onderwerpen geopend wordt toch veel kleiner? Je moet je niet zo snel laten afschrikken, dat is wat ik bedoelde. Zo blijf je het 'probleem' houden en blijven mensen zeggen dat er eens een sticky moet komen terwijl die er blijkbaar al lang is.

Ik zeg toch echt niet dat ik je een luie donder vindt die de troep nou eens moet opruimen...? Ik denk alleen maar met je mee hoor. Fijn dat het zo gewaardeerd wordt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ach schreef:Nou nou, dat soort taal is toch helemaal niet nodig? Ik denk dat iemand niet helemaal goed begrepen heeft wat ik bedoelde. Als je het gewoon bij houdt, dan is de kans dat op de lange termijn er telkens nieuwe onderwerpen geopend wordt toch veel kleiner? Je moet je niet zo snel laten afschrikken, dat is wat ik bedoelde. Zo blijf je het 'probleem' houden en blijven mensen zeggen dat er eens een sticky moet komen terwijl die er blijkbaar al lang is.

Ik zeg toch echt niet dat ik je een luie donder vindt die de troep nou eens moet opruimen...? Ik denk alleen maar met je mee hoor. Fijn dat het zo gewaardeerd wordt.
Nou hoe kan ik de zin "De aanhouder wint. Verzin zelf gerust nog meer cliché's om jezelf moed in te praten." verkeerd begrijpen dan ?

Blijven mensen zeggen dat er een sticky moet komen? Jij bent de enige tot nu toe.

Ach ik maak er verder geen woorden meer aan vuil. Tis goed zo.
Plaats reactie