3 weken geleden botox gehad; resultaat 0...

Deel uw botoxinjecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

3 weken geleden botox gehad; resultaat 0...

Bericht door Jac »

Ben 3 weken geleden in naaldwijk geweest voor botox in de oksels. Tot nu toe heb ik nog steeds elke dag dezelfde grote natte vlekken. Ik baal enorm want ik had zooo gehoopt dat ik er even vanaf zou zijn, vooral nu het zomer is.
Ik weet niet of ik er nog op moet hopen dat het nog gaat werken. Dit was voor mij de 1e keer, kan het misschien zijn dat het langer duurt voordat het werkt?? Ik dacht dat je zo'n beetje na 2 weken wel verschil moest merken. Of dat het pas werkt als ik me nog een keer laat injecteren??
Ook hebben ze bij mij minder botox gebruikt dan normaal ( 3 injecties ipv 4 ) misschien kan het daar aan liggen??
Ik hoop niet dat ik bij die 5% hoor waar het net niet bij werkt...

Aub reacties, ben nogal desperate geworden hiervan!! :(
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

Ik gebruik nu ook odorex extra dry erbij en blijf nu aardig droog. Maar weet nu niet of het door de botox komt of door de odorex... ik denk eerlijk gezegd door het laatste... Hoop hiermee een beetje droog de zomer door te komen.

Ps: wel een beetje jammer trouwens dat niemand heeft gereageerd op m'n teleurstellende botoxavontuur, er zijn er genoeg die ook ervaring met botox hebben dacht ik zo... :(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Jac,

Het komt vaker voor dat botox niet "aanslaat" bij mensen al is dat redelijk uitzonderlijk. 9 van de 10 (als ik dat zo mag stellen, ik weet geen exacte cijfers) mensen werkt het wel bij, vooral en met name bij oksels.

Het zou kunnen dat jij 1 van die 10 mensen bent waar het dus niet bij werkt..... waarom en hoe precies weet ik echt niet hoor, ik zou dat aan die behandelend specialist vragen, waarom het bij jou niet werkt.

Over het algemeen werkt botox redelijk snel, in mijn geval direct na injectering, bij een ander na een dag of een week of alles wat er tussen zit. Twee weken zou zomaar ook kunnen, ook hier weet ik geen cijfers van.

Waar ik echter persoonlijk wel eens aan twijfel is of iedere specialist die botox toedient wel dusdanig ervaren is met de manier van HH injecteren zoals deze zou moeten behoren te gebeuren. Kortom, is de specialist iemand die het dagelijks doet (meestal wel) of doet hij/zij het zelden. Je zou mogen verwachten dat een specialist weet wat hij doet.. maargoed, het blijven mensen en niet iedere arts is dusdanig bij HH betrokken als een ander. Wat ik zeg hoeft in jou geval dus ook helemaal niet relevant te zijn maar ik vraag het me soms wel eens af.....

Ik heb nog niet gehoord van mensen waarbij botox de 1e keer niet aansloeg en het de 2e keer wel aansloeg.... maar wellicht is dit zeer goed mogelijk. mischien kan iemand met ervaring hier op reageren ?

Al bij al is het uitermate vervelend als botox dus niet voor jou de oplossing blijkt te zijn, ik hoop dat je wellicht een andere oplossing kunt vinden en ik ben erg benieuwd wat jouw behandelend arts hier over zegt...

Over die odorex... ik kan me niet voorstellen dat je daardoor wel droog zou zijn nu..... maarja... alles kan denk ik dan maar.
sterkte! groetjes Thijs

ps. de hoeveelheid botox injecties kan wel degelijk WEL van invloed zijn.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Jac, Ook ik kan me niet voorstellen, dat Odorex dry je echt helpt om droog te blijven. Als je dat nu wel bent, komt dat denk ik door de Botox.
Wat me wel verbaasd is, dat er maar 4 injectie gegeven worden in de oksels lijkt me zo weinig. :oops:
Ik werd op mijn hoofd en rug op elke cm geinjecteerd. De hoeveelheid prikjes is dan ook niet te tellen. Mocht het onder de oksels echt met vier prikjes afdoende zijn, dan laat ik zeker mijn oksels en liezen erbij doen, als de aanvraag goedgekeurd wordt. :knipoog
Vraagje aan Thijs, hoeveel injecties doen ze bij jou onder de oksels?
Voor Jac en alle anderen die Odorex dry gebruiken, vraag aan de huisarts of je alumuniumchloridezalf 20% mag laten aanmaken bij de apotheek. Dit kan op recept en wordt nog vergoed ook. Wel moet je kijken of je ertegen kan, want het kan gaan jeuken. Ik was mijn onsels dan een keer extra en smeer er weer nieuwe op.
Gr. Ina :zweet :zweet :zweet
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

Hoi mensen,

bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag met Tour of Beauty gebeld (daar heb ik de botox gehad) en daar mag ik nu volgende week weer komen om nog meer botox in te laten spuiten, ze dachten daar dat ik de vorige keer misschien te weinig had gekregen. (Of misschien denken ze Kassa! weer wat dure injecties verkocht...!)
Trouwens Ina, die 3 injecties die ik de vorige keer gekregen heb wordt wel verdeeld over zo'n 6/7/8? prikjes per oksel. Maar goed, ben benieuwd of het wel gaat helpen als ik nog een keer geinjecteerd wordt...
Ben nu direct weer gestopt met de odorex (1x gebruikt) want ik wil natuurlijk wel weten wat nu effect geeft.
Thijs wat jij zei over of het allemaal proffesioneel genoeg is, daar twijfel ik soms ook een beetje over, het liefst laat ik dit door een huisarts doen of bij een ziekenhuis maar die optie is er niet echt...

Naja, ik hoop echt dat ik de volgende keer droog blijf!

Groetjes Jac
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Een huisarts heeft over het algemeen geen tot zeer weinig ervaring met botox en het injecteren hiervan vwb HH. Simpelweg omdat in Nederland een specialist dit moet doen tenzij de huisarts een opleiding heeft gevolg. En dan heb ik het nog niet over het feit dat botox alleen vergoed wordt uit het ziekenhuisbudget dus je moet wel naar een specialist.

Bij mij wordt altijd 1 flesje botox gebruikt over 2 oksels. Kortom 3 a 4 prikjes hooguit per oksel. Ik heb inmiddels zoveel dermatologen gehad die het allemaal anders deden, de ene doet meer prikken en spuit minder per prik de ander dus minder prikken en meer botox per prik. Er zit wel degelijk verschil in het resultaat.

Ik merk dat als ze eerst een jodium test doen en dus zien welke plekken het hardst botox nodig hebben om vervolgens deze plekken te injecteren, dit voor mij het gunstigst (lees droogst) uitpakt. Maarja ook hier verschilt de ene arts van de ander.

Er is wel een botox protocol die artsen moeten hanteren, maarja wordt niet altijd gedaan.....

Het is ook nog eens afhankelijk van de grote van de oksel oppervlak, dit scheelt ook per mens.

Groetjes Thijs
Keith Sweat
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 20:32
Contacteer:

Extreem Heet

Bericht door Keith Sweat »

Hallo,

Ik heb 2 weken geleden botox gehad en merk wel dat het zweten minder is. Het lekt in ieder geval niet meer door in mijn kleding maar voelt onder de oksel nog wel vochtig aan.

GEEN WONDER lijkt mij met deze extreem warme temperaturen... ik denk dat als het straks ietsje in temperatuur gezakt is je pas echt kunt kijken of je volledig droog wordt...

Ik sta er in ieder geval niet negatief tegenover !!

Groeten,

KS
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Keith Sweat (leuke naam overigens :))

Welkom op dit forum. Deze temperaturen zijn buitensporig hoog. Zelfs ik zweet onder mijn oksels veel meer dan normaal terwijl ik ook botox gebruik. Wacht de normale temperaturen maar af en je zult zien dat je behoorlijk happy door het leven kunt gaan met veel minder zweet.

Groetjes Thijs
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

hoi luitjes,

Ben gister weer bij Tour of Beauty geweest (nu in Den Haag) voor nog wat extra botox injecties en vandaag was ik redelijk droog! Dus ik hoop dat ik nu wel n beetje droog de zomer door kom...
Volgens de arts daar was het absoluut de moeite waard om de injecties te blijven herhalen, ook als het de 1e keer niet direct aanslaat, omdat het steeds beter gaat werken... ik ben benieuwd.
Ze zijn daar trouwens niet echt proffesioneel, moest een keer of 4 m'n naam opgeven en zeggen wat ik kwam doen, maar ze zijn wel erg aardig, vooral de specialiste die mij heeft geinjecteerd, en waar ik ook heel blij mee was; ik hoefde deze injecties niet te betalen! Omdat het de vorige keer niet echt heeft geholpen. Dat vond ik heel netjes.
Heb toen het geld maar in de stad uitgegeven :D !

Groetjes,
Jac
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Super, ik hoop dat je het eerste half jaar geen natte oksels meer hebt.
Gr. Ina
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik ga morgen bij de huisarts eens vragen naar de Botox. Kiek'n wot den d'r van zeg. :)
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

koeiendag tom,

woar kom'ie vandoan? Ook uut overiessel???
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik denk dat je eerst naar de dermatoloog moet. Succes.
Gr. Ina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Je zult eerst een verwijsbrief moeten hebben van je huisarts voordat je naar een dermatoloog kunt hoor....
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Thijs schreef:Je zult eerst een verwijsbrief moeten hebben van je huisarts voordat je naar een dermatoloog kunt hoor....
Kweet niet of dat altijd moet... Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest voor de oxydinges evaluatie. Meteen het onderwerp Botox aangesneden. Hij had er nog nooit van gehoord dat Botox ook tegen zweten kan worden gebruikt. Ik heb met hem afgesproken dat ik op zoek ga naar een dermatoloog die hier wat meer van af weet. Mocht ik dan een verwijzing nodig hebben moet ik de secretaresse van hem bellen voor de verwijsbrief. Dus nogmaals, kweet niet of het altijd moet.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Huh? je zegt zelf dat als jij een specialist hebt gevonden dat je dan de secretaresse (van de huisarts?!?!) moet bellen voor een verwijsbrief. Dan heb je toch een verwijsbrief nodig?

Mijn ervaring, zodra je naar een dermatoloog gaat, is dat er direct gevraagd wordt om een verwijsbrief, door de assistente al, bij het inschrijven. Je kunt volgens mij niet zomaar zelf naar een dermatoloog stappen.

Hoe dan ook, ik vind het schandalig dat een huisarts die toch op de hoogte moet blijven van zijn vakkennis nog nooit van botox tegen HH heeft gehoord. En dit is maar een van alle huisartsen in NL, geef hem de url van dit forum, mischien opent het een wereld voor hem :twisted:

Groetjes Thijs
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Thijs schreef:Huh? je zegt zelf dat als jij een specialist hebt gevonden dat je dan de secretaresse (van de huisarts?!?!) moet bellen voor een verwijsbrief. Dan heb je toch een verwijsbrief nodig?

Mijn ervaring, zodra je naar een dermatoloog gaat, is dat er direct gevraagd wordt om een verwijsbrief, door de assistente al, bij het inschrijven. Je kunt volgens mij niet zomaar zelf naar een dermatoloog stappen.
Zo zei hij het toch echt letterlijk. Ik moest een dermatoloog zoeken die meer van Botox tegen HH wist en daarmee een afspraak maken. "Mocht ik een verwijsbrief nodig hebben" (quote) dan moest ik met zijn assistent bellen en die zou de verwijsbrief regelen.

Kortom: eerst afspraak maken, dan verwijsbrief (als die nodig is).

Ik kom niet zo vaak (nooit eigenlijk) bij specialisten dus ik weet niet of dit de normale gang van zaken is hoor. Klinkt mij ook vrij logisch in de oren dat je huisarts je door moet verwijzen naar een specialist. Maar goed, dit is wat mijn huisarts zei. :)
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik weet niet waar je woont, maar Peter Velthuis van de Velthuis klinieken in Eindhoven, Rotterdam en Hilversum is een hele goede dermatoloog, die zeker weet waar en welke specialisten ervaring hebben met botox injecteren en die gewoon in een ziekenhuis werken. Peter Velthuis is een aantal jaren geleden bij ons in het ziekenhuis gestopt, omdat hij het gewoon te druk kreeg in zijn klinieken. Ik weet zeker dat hij je verder kan helpen. Succes.
Groetjes Ina.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

weimaranermama schreef:Ik weet niet waar je woont, maar Peter Velthuis van de Velthuis klinieken in Eindhoven, Rotterdam en Hilversum is een hele goede dermatoloog, die zeker weet waar en welke specialisten ervaring hebben met botox injecteren en die gewoon in een ziekenhuis werken. Peter Velthuis is een aantal jaren geleden bij ons in het ziekenhuis gestopt, omdat hij het gewoon te druk kreeg in zijn klinieken. Ik weet zeker dat hij je verder kan helpen. Succes.
Groetjes Ina.
Die zijn wel een beetje ver uit de buurt aangezien ik in de Glimlach van Twente (Oldenzaal) woon. :) Ik heb via Kimmy een Dermatoloog doorgekregen, ik denk dat ik die binnenkort eens ga benaderen.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

en Tom,
Al gebeld met de dermatoloog??Zo ja welke??
Bij vaatchirurg de Smit ben ik in het MST geopereerd!!
Succes
Laat ff weten hoe en wat
Bruining
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 apr 2008, 14:14
Contacteer:

Re: 3 weken geleden botox gehad; resultaat 0...

Bericht door Bruining »

Beste Jac,
Botulinetoxine injecties voor overmatig zweten van de oksels dienen gegeven te worden na de Jodium-zetmeeltest, waardoor zich duidelijk het gebied aftekent van waaruit het overmatig zweten afkomstig is.
Dit gebied wordt gemarkeerd en ingedeeld in vakjes van zo'n 1 tot 1,5 cm2. Gemiddeld komt dat per oksel op zo'n 20-30 prikjes. Deze hoeveelheid prikjes is nodig om de vloeistof goed over het gehele gebied, aaneensluitend, te kunnen verdelen. Hiervoor wordt gemiddeld 1 flesje Botox of Dysport gebruikt (5 ml oplossing). Van belang is dat de injecties zeer oppervlakkig (in de lederhuid) worden gegeven, op het niveau van de zweetkliertjes. Zoniet, dan verdwijnt het in de diepte.
Het resultaat is binnen 2 - 4 dagen duidelijk merkbaar.
Aangezien de huid rondom het behandelde gebied ook (heel gering) zweet, kan het bij warmte en inspanning soms rond de oksel iets vochtig worden. Het overmatig zweten moet echter verdwenen zijn.
Bij zeer hoge uitzondering kan het effect soms binnen enkele maanden verdwenen zijn. Vanzelfsprekend komt na enkele maanden het zweten weer langzaam terug. Meestal is het zo dat men denkt dat het zweten weer terug is, maar dat is dan nog maar een fractie van wat het was.
Dus, 3-4 prikken is onvoldoende om de juiste hoeveelheid botulinetoxine op de juiste plek te krijgen.

Ik hoop je zo goed te hebben geïnformeerd,

Vriendelijke groet,

Hajo Bruining
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht