Nierstenen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Nierstenen

Bericht door TomH »

Een paar maand geleden kreeg ik een erge pijn in de lies. Dit as volgens de huisarts het gevolg van te veel sporten, de pees aldaar zou overbelast zijn. Nu heb ik donderdag weer deze klachten gekregen alleen nu met hevige pijn in mijn onderrug. Zo erg zelfs dat ik misselijk was van de pijn en een aantal maal heb moeten braken. Dokter gebeld, pijnstillers gekregen die eventjes geholpen hebben maar vanochtend weer hevige pijn! Dokter gebeld en met spoed er langs geweest. Wat blijkt nu, ik heb nierstenen. Nog meer pijnstillers gekregen en maandag naar het ziekenhuis voor foto's en een echo.

Nu lig ik hier op bed met de laptop en heb wat meer info opgezocht over nierstenen. Een van de mogelijke oorzaken van nierstenen volgens een belgische site is overmatig transpireren! Op die manier zal er wel te weinig doorstroming in de nieren zitten waardoor er kristallen kunnen ontstaan.

Nu is dus mijn vraag of er hier meer mensen last van nierstenen hebben (gehad).
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Heb hier inderdaad ook wel eens iets over gelezen. Heel veel beterschap!!!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik heb altijd wel veel last van onder in mn rug.
maar denk dat het bij mij komt van het vele staan enpaardrijden!
Kim
Zwetertje1977
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik heb vorig jaar voor het eerst een niersteen gehad. Ik dacht zelf dat er misschien een relatie was met het gebruik van oxybutynine, aangezien dat ook invloed heeft op je blaas e.d.

Maar nierstenen is bij ons ook een familiekwaal, dus dat kan ook erfelijk zijn. In ieder geval, hier nog een overmatig zweter dus die last heeft gehad van nierstenen.
Plaats reactie