VROUW-redactie test deo: ’Ik wil niet stinken na de sportschool, dus ik zou hem niet kopen’

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

VROUW-redactie test deo: ’Ik wil niet stinken na de sportschool, dus ik zou hem niet kopen’

Bericht door Thijs »

author avatar
DoorKim Querfurth
52 min geledenin Glossy

Hormonen kunnen je laten zweten en beïnvloeden je lichaamsgeur. Dan is een goede deo je lifesaver. De redactie test rollers en sticks en let ook op strepen en verzorging. Voor welke deodorant gaan de armen omhoog?
’Het idee dat je 72 uur met een deodorant zou willen doen vind ik sowieso héél vies. Zouden er echt mensen zijn die niet tussendoor douchen?’

Getest door: Sabine Leenhouts, glossy coördinator
Wat: De stick
Merk: Nuud
Prijs: € 14,99 (45 mg)
Wat belooft het: De stick voorkomt geur voordat deze ontstaat, dankzij microzilver en voedende plantaardige oliën.
Hoe werkt het: Microzilver neutraliseert de bacteriën die zweetgeur veroorzaken.
Geur: Deze stick is geurloos.
Pluspunt: Qua geur clasht het niet met mijn parfum of geparfumeerde bodylotion. En het werkt echt heel goed. Ook als je een dag vergeet te smeren, is er geen enkel naar luchtje te bespeuren. En 100% natuurlijk en zonder aluminium, parabenen en drijfgassen.
Minpunt: Dat het kartonnen verpakkingsmateriaal slijt. Dus dagelijks de dop open en dicht doen zorgt dat de stick er een beetje smoezelig uitziet na een week.
Resultaat: Zero geur onder de oksels. Ook niet na intensief sporten. En ook niet onbelangrijk: het geeft niet wit af.
Conclusie: De verpakking voelt erg alternatief, maar ik ben fan van dit product geworden. Ik gebruikte Dove maximum protection, maar die geeft wit af op mijn kleding.
Score: 4/5 sterren

Getest door: Daniëlle Versluis, merk coördinator
Wat: Anti-transpirant regular
Merk: Deoleen
Prijs: € 7,89 (50 ml)
Wat belooft het: Voorkomt overmatige transpiratie engeur, geeft 48 uur effectieve bescherming, bevat 0% parfum en is anti-witte-strepen.
Hoe werkt het: De roller voor gebruik goed schudden. Na het aanbrengen goed laten drogen. Na ontharing de huid even tot rust laten komen voordat je deze deo aanbrengt.
Geur: Deze is parfumvrij, dus het ruikt niet echt ergens naar.
Pluspunt: Hij is geurloos, ben niet zo van de luchtjes.
Minpunt: Kan ik eigenlijk niet bedenken.
Resultaat: Hij belooft 48 uur transpiratiegeur te voorkomen en dat is ook zo. Zelfs tijdens een stressmoment – de auto wilde niet starten en ik had een etentje op een uur rijden afstand – bleef de okselzone geurloos. Tuurlijk heb ik wel gedoucht, maar niet opnieuw de roller gebruikt. Toch was het resultaat na twee dagen nog steeds uitstekend.
Conclusie: Ik ben blij verrast door deze deo. Ook geen witte strepen op mijn zwarte shirt, dus deze mag blijven!

Getest door: Jolien Strookappe, art director
Wat: Deo crème antiperspirant
Merk: Louis Widmer
Prijs: € 15,49 (40 ml)
Wat belooft het: Reguleert de transpiratie, optimale huidtolerantie, dus zelfs mild voor de meest gevoelige huid, 24 uur lang doeltreffend, zonder alcohol, ook ideaal voor gebruik op voetzolen of handpalmen.
Hoe werkt het: Het actieve bestanddeel aluminiumchlorohydraat remt de transpiratie. Ik breng het één keer per dag aan op een droge huid. Bij overmatige transpiratie raden ze aan om het ’s morgens en ’s avonds te gebruiken, maar dat is in mijn geval niet nodig.
Geur: Ongeparfumeerd dus neutraal, en dat is wat ik wil.
Pluspunt: Het bestanddeel zilver bevalt me vooral goed. Het heeft een antibacteriële werking en is prettig voor mijn huid. Ik heb dan ook geen irritatie onder mijn oksels, zelfs niet als ik deo opbreng na het scheren.
Minpunt: Is er niet.
Resultaat: Ik kan sporten en dansen en blijf fris ruiken. De zweetlucht breekt niet door, zelfs niet na een intensieve sessie.
Conclusie: Ik gebruik al andere producten van dit merk, ik wil niks anders meer!
Score: 5/5 sterren

Getest door: Marion Lansman, vormgever
Wat: Citrus & bergamot 24H deodorant stick
Merk: Weleda
Prijs: € 10,99
Wat belooft het: Sluit de poriën niet af, geeft 24 uur effectieve bescherming, verfrissende geur van citroen en bergamot. Laat de natuurlijke huidfuncties intact. Laat geen plakkerig gevoel of klontjes achter.
Hoe werkt het: Beng de stick aan op je schone, droge oksels. Ze zeggen dat de textuur smelt bij contact met je warme huid, maar mijn ervaring is anders. Kan ook direct worden aangebracht na het scheren, prikt niet.
Geur: Ruikt heel fris naar citrusvruchten en bergamot.
Pluspunt: De geur is echt fijn en fris. Blijft lang beschermen.
Minpunt: De stick glijdt niet makkelijk. Het is ook lastig om de stick weer in de kartonnen verpakking te krijgen, je moet met de onderkant op een stevige ondergrond slaan. En de kartonnen verpakking vind ik ook niet hygiënisch, want met de rand raak je soms je oksel.
Resultaat: Het is wel effectief.
Conclusie: Dit is niets voor mij. Geef mij maar een spray. Maar voor mensen die voor natuurlijk en duurzaam gaan, is het vast prima.
Score: 3,5 sterren

Getest door: Marijke Lemmers, eindredacteur
Wat: Go fresh pomegranate scent
Merk: Dove
Prijs: € 4,89 (50 ml)
Wat belooft het: Biedt 48 uur bescherming tegen transpiratie, verzorgt en helpt de gevoelige okselhuid herstellen van irritatie door het scheren.
Hoe werkt het: Dop eraf en over het hele okselgebied rollen.
Geur: Lekker fris. Het blijkt een mix van granaatappel en citroenverbena. Ook handig om te weten is dat het goed combineert met parfums met tonen van viooltjes, muskus en vanille, want je wil niet dat dit gaat clashen.
Pluspunt: Er zit geen alcohol in, dus de deo vermindert de kans op huidirritatie. En het bevat voedende, hydraterende crème, voor verzorging van de oksels.
Minpunt: Zou het niet weten.
Resultaat: Het geeft een heerlijk fris gevoel als je de oksels hebt gerold. Ik zie dat er tijdens het aanbrengen een witte crème meekomt, maar het trekt snel in, plakt niet en laat ook geen waas achter op mijn kleding. Daarna blijft het prima droog en lekker ruiken onder de armen en de oksels voelen zacht aan.
Conclusie: Prima deo. Ik ben er blij mee.
Score: 5/5 sterren

Getest door: Marieke ’t Hart, hoofdredacteur
Wat: Invisible on black + white clothes
Merk: Rexona
Prijs: € 5,49 (50 ml)
Wat belooft het: Deze deo beschermt je tot wel 72 uur lang non-stop tegen zweten en dankzij de frisse geur voel je je lekker schoon. Je oksels blijven droog en je zwarte en witte kleding blijft vrij van vlekken en andere zichtbare deo-sporen. Voor een ongeëvenaard gevoel van zelfvertrouwen!
Hoe werkt het: Breng de stick aan op een schone oksel.
Geur: Heel lichtjes fris.
Pluspunt: Deze deodorant laat inderdaad geen strepen achter op mijn kleding.
Minpunt: Tijdens een kantoordag voldoet de deo prima. Maar ik sport vier keer per week en na een uurtje spinnen ruik ik toch een lichte zweetgeur, ook al breng ik hem vlak van tevoren aan.
Resultaat: Het idee dat je 72 uur met een deodorant zou willen doen vind ik sowieso héél vies. Zouden er echt mensen zijn die niet tussendoor douchen? Voor vrouwen die veel sporten vind ik hem dus sowieso niet geschikt.
Conclusie: Ik wil niet stinken na de sportschool, dus ik zou hem niet kopen.
Score: 3/5 sterren

Getest door: Kim Querfurth, mode- en beautyjournalist
Wat: Black & white invisible ultimate impact
Merk: Nivea
Prijs: € 5,99 (50 ml)
Wat belooft het: 72 uur betrouwbare bescherming tegen zweet, geurtjes, vlekken en irritatie, terwijl het de huid verzacht en geen sporen nalaat.
Hoe werkt het: Deze deoroller rolt makkelijk en geeft ook niet te veel emulsie af in één keer.
Geur: De bekende poederachtige en frisse Nivea-geur is heel aangenaam en toch neutraal. Overheerst niet bij het dragen van mijn favoriete parfum.
Pluspunt: Bevat geen alcohol en is daardoor huidvriendelijk. Irritaties zijn verleden tijd.
Minpunt: De deo-verpakking is van glas en dus best zwaar om mee te nemen. Een 72 uur anti-transpiratie is voor mij ook niet nodig, ik douch elke dag.
Resultaat: Dat ik dankzij de anti-vlekken-technologie geen witte of gele deo-vlekken op mijn donkere kleding zie, is heel fijn. Van een deospray krijg ik donkere vlekken op de huid en die zie ik nu gelukkig ook niet.
Conclusie: Ik gebruik vaak een crème-stick, maar deze gel-emulsie is veel prettiger en laat geen witte strepen achter!
Score: 3,5 sterren

Getest door: Mariëlle Wisse, redacteur
Wat: Vinofresh déodorant naturel 24H
Merk: Caudalie
Prijs: € 12,20 (50 g)
Wat belooft het: 24 uur lang bescherming zonder sporen achter te laten. Het is een alcoholvrije formule, verrijkt met biologische etherische olie van eucalyptus en biologisch druivenwater, die de huid comfort en zachtheid biedt.
Hoe werkt het: Draaien en smeren maar.
Geur: Eucalyptus, en sterk ook!
Pluspunt: Fijne, hygiënische verpakking, die ook nog eens volledig recyclebaar is. Top dat de stick doorzichtig is. Zo’n witte geeft vaak af op je kleding en laat een waasje achter.
Minpunt: Hij is wat plakkerig.
Resultaat: Na een hele dag ruik ik… helemaal niets. En dat vind ik eigenlijk jammer. Geen zweetgeur ruiken is prima, maar een restje van die eucalyptus was nog fijner geweest.
Conclusie: Ik voel me de eerste paar uur net een wandelend keelsnoepje. Fris! Maar ik denk wel dat dat persoonlijk is. Fijn aan een stick is dat-ie niet kapot kan vallen, een ander geen last heeft van je deo-gebruik en dat er geen waas op je kleding achterblijft.

Bron: https://www.telegraaf.nl/vrouw/13679726 ... niet-kopen

Deoleen creme (geurloos) is nog steeds mijn persoonlijke favoriet! :duim:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht