zweten uit hoofd

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Gast

huisarts

Bericht door Gast »

Nou we zijn naar de huisarts geweest
ik met uitgeprint van internet over hyperhidrosis en ook allemaal namen van medicijnen die tabletjes en zalfjes

maar de huisarst had het dus alleen maar over afvallen hij moet afvallen meer lichaamsbeweging en dan kijken we wel weer even verder ik aandringen van dat we eerst willen weten of het geen onderliggende ziekte is dus nu word wel zijn bloedgeprikt en we gaven ook aan van die middeltjes maar dat hielp volgens die huisarts niet. nu moeten we over 2 weken terugkomen voor uitslag bloed en verdere evt actie maar mijn man heeft het al weer helemaal gehad omdat de dokter dus niet echt het probleem onderkend hij luisterde wel aandachtig maar hij doet er niets mee !
wat moeten we nu weer hoe krijg ik nu mijn man weer zover om toch wel weer naar die dokter te gaan !!???
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2788
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Helaas weten een hoop huisartsen veel te weinig over overmatig zweten en de behandelingen hiervoor... Ik weet de medische historie van je man niet, ik zou er maar van uit gaan dat de huisarts weet wat hij doet. Je kunt natuurlijk zelf altijd nog bij de DA drogist, syneo 5 kopen en anders een volgende keer bij de huisarts vragen naar alu-creme of medicijnen....

sterkte,

Enne leest je man dit forum nu ook ?

groetjes Thijs
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Nu is afvallen en meer bewegen altijd goed voor de mens, maar heeft dikwijls niets met hyperhidrosis te maken. Ik weeg maar 60 kilo.
Vraag een verwijskaart voor een Dermatoloog en ga daar eens praten.

Groetjes Carina :D :D :D :D
Gast

Bericht door Gast »

Dank je thijs voor je antwoord

ja we gaan nu eerst bloedprikken en wel goed afvallen zodat hij dan tegen die arts kan zeggen kijk ik ben afgevallen en ik zweet nog steeds

hij leest nog niet dit forum heb hem wel uitgeprinte vellen laten lezen hij is niet zo een computer persoon
en hij weet nu ook dat ik wel met hem meeleef ook al kan ik niet voelen hoe hij zich voelt.
en hij wil er echt wat aan doen maar ja als je dan van zo een huisarts komt zakt het moed je in de schoenen.
maar ik geef niet op ik blijf hem steunen en stimuleren

afgelopen week was het weer wat koeler en was ie al 2 dagen op zijn werk droog gebleven kijk dat doet hem ook weer goed natuurlijk ! dus de 2e werkweek ging positiever. nu weet ik wel waarom hij de hete zomers haat !!!

Ik heb heel veel aan dit forum zodat ik de juiste info kan overbrengen en zodat ik het ook goed snap !
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Wel is het volgens mij zo dat als je overgewicht hebt, je ook meer zweet omdat alles meer moeite kost.

Carina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2788
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hmm.. ik heb ook een behoorlijke buik :o Ben eigenlijk ook iets te zwaar. Maar ik ken ook zat dikke mensen die niet heftig zweten. Kijk het word vervelend als je zweet zonder enige aanleiding. Dus ook als je rustig op de bank zit thuis, of in de wachtkamer ergens... of .. of..
Als je gewoon normale dingen doet die ieder mens doet zonder te zweten en bij jou lopen de druppels van je gezicht (of oksels of waar dan ook)

Het kan door een medische oorzaak komen, dus door pillen die je slikt voor iets anders. (bijwerkingen) Overgewicht zal ongetwijfeld wel meespelen maar dit is niet de hoofdreden. Daar geloof ik niets van. Wacht de bloed uitslag af en daarna zal je toch terug moeten naar de huisarts. Vraag dan of het hyperhidrosis kan zijn en of je naar een dermatoloog mag, of anders oxybutiline pillen mag of aluminium chloride creme. Weigert je huisarts dit en blijft hij zeggen dat hij moet afvallen dan zou ik een second opinion eisen of een andere huisarts nemen.

Ik ben in in een paar jaar tijd 3 x verhuisd en dus ook andere huisartsen genomen en de ene huisarts is echt de andere niet qua hyperhidrosis.

Sterkte,

Groetjes Thijs
Maverick
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 12:42
Contacteer:

Re: zweten uit hoofd

Bericht door Maverick »

vrouw van zwetend persoon schreef:Hallo
ik ben dus de vrouw van een persoon die heel erg zweet maar niet uit de oksels of handen
nee echt vanuit ze hoofd en dan stroomt het naar beneden
hoe meer hij er op let hoe erger het wordt
nu gaat hij binnenkort beginnen aan een nieuwe baan en hij heeft nu dus echt al angst voor de eerste dag en hij zegt het gaat niet over ik blijf het houden
en op zijn soll gesprek had hij het ook en die mensen vroegen of hij snel moe was dat hij zo zweet toen zei hij dat het kwam door de zenuwen dus hij was wel eerlijk
hij zit er echt heel erg mee en ik wil hem graag helpen maar ik weet niet meer hoe . hij steekt ze kop in het zand hij wil niet naar de dokter omdat dokter volgens hem toch gaat zeggen ga maar eerst afvallen hij is wat te zwaar maar ook een paar jaar geleden dat hij lichter was zweette hij zo dus dat is niet de oorzaak. wie o wie heeft er tips zodat ik hem wat zekerder kan laten voelen voor die nieuwe job en in het algemeen natuurlijk
bedankt
Mevrouw, ik weet wat uw man meemaakt. Maar gelukkig is dit geen lichamelijke ziekte maar een geestelijke. Jouw man zal het al benauwd krijgen als hij aan iets denkt, vooraleer het gebeurd is.

Ik heb veel baat gevonden door rustiger te worden en vooral door autogene training. Daarnaast kan hij zich een kalmerend middel laten voorschrijven dat gedurende enige tijd kan genomen worden.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

geestelijke " ziekte".
Nou als je zweet zonder dat je wat dan ook maar doet is NIET geestelijk maar een lichamelijk falen!
Ik zweet over mijn hele lichaam, Als ik erover nadenk dan ga ik wel meer nog veel meer zweten.
Kun je wel nagaan hoe dat eruit ziet en hoe ik me dan voel!
Het zal inderdaad wel zijn dat het op een gegeven moment psychisch zal gaan worden omdat je van alles probeert en je overal over nadenkt over hoe en wat .
Maar het blijft een lichamelijke kwaal!!!
Daar ben ik van overtuigd!!!
EN ER IS WAT AAN TE DOEN, met botox of andere middelen!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2788
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hmmm ik denk dat een groot gedeelte wel degelijk psychisch is. Als het een lichamelijke kwaal was dan zou een orgaan ofzo niet goed moeten functioneren, kortom het zou aantoonbaar moeten zijn waar het vandaan komt. Dat is niet het geval. Dat geeft mij het idee dat het toch iets psychisch moet zijn. Let wel, ik denk dat het onbewust gaat. Juist omdat je er niets aan kunt doen, en gewoon rustig kunt zitten en toch gaat zweten. Onbewust worden er prikkels vanuit je hersens gestuurd, dit is vrij normaal en gebeurd de hele dag. De vraag is waarom nu zoveel prikkels naar je zweetklieren? Onbewuste angst ?? onverwerkt leed waarvan je zelf het bestaan niet weet ? Of gewoon kletskoek ? :)

Zeg het maar... de hoge heren zijn er nog niet uit....

Groetjes Thijs
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben blij om te lezen dat thijs ook zegt overgewicht zal een deel uitmaken maar is niet de oorzaak ook al is ie afgevallen dan nog zal het probleem er zijn want 6 jaar geleden was hij lichter dus !
die huisarts gooide het totaal op overgewicht en dat is niet eerlijk.
ik ga na de bloedprikken gaan we terug en dan zeggen van ja er moet wat gebeuren zo kan hij niet verder het probleem moet erkend worden
en het is jammer dat hij dat niet deed de huisarts. Ik heb al gevraagd of hij denkt dat het hyperhidrosis is en dat ontkende hij niet maar liet het links liggen. dus je krijgt niet echt het idee dat je serious wordt genomen. ben blij om te lezen dat jullie ook erkennen dat het niet allen het overgewicht kan zijn. het is echt bij geen inspanning al zweten en met warmte en als je er aan denkt wordt het erger inderdaad. dus het psichyse gedeelte komt pas nadat je het lichaamlijk hebt dan ga je je druk maken en niet andersom !. Bedankt voor de reacties !!!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ja als ik niet zo veel zou zweten zou ik er niet over nadenken, dus het begint in ieder geval met het lichamelijke wat niet goed functioneerd!!
Ach hoe het ook precies werkt ik baal ervan dat ik het heb.

Iedereen kan je precies vertellen dat het niet erg is en dat ze het niet zien , nou ik kan je vertellen dat het heel makkelijk gezegt is en dat ik er wel degelijk mee zit ook nu nog wel nadat ik botox heb laten souiten.
Mijn eigen ik is helemaal om het zweet gebouwd!!
Dat moet ik afleren!!
Ook dat is moeilijk, altijd moest ik rekening houden met wat doe ik aan wie zijn daar allemaal, die onzekerheid heeft mij zo gemaakt.
Ik kan nu alles aan wat ik leuk vind en dat is net of ik iemand anders ben geworden.
Snap je???
Gast

Bericht door Gast »

ja ik snap wat je bedoelt
en je zegt echt precies hetzelfde wat mijn man dus altijd zegt

van makkelijk gezegd dan gedaan
en goedbedoelde adviesen waar ik niets mee kan
en hij wil niet vaak mee naar feesten e.d. echt heel zielig

zo raak je in een isoloment en ik ben de enige die hij vertrouwd(gelukkig)
en die hem af en toe er uit trekt uit die negatieve gedachte
het is voor mij ook heel slopend.

maar ja samen sta je sterk.

Jij ook sterkte
en wel gaaf toch dat je nu wel leuke shirts aan kan !!!
Maverick
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 12:42
Contacteer:

Bericht door Maverick »

Ik vertel alleen maar wat de dokter zegt en wat ik uit medische boeken haal. Bij mij is het geestelijk omdat zweten in een normale omgeving zonder krachtinspanningen niet lichamelijk gestuurd worden. Ons onderbewustzijn is zo geprogrammeerd dat we wel zweten gewoon omdat het in de war is door vroegere ervaringen en die kunnen al uit de moederschoot komen. Mijn moeder had het ook.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

sorry dat ik zo fel ben maverick.
Maar ik BEN niet iemand uit een boekje en bij iedereen heeft het waarschijnlij kverschillende oorzaken!
Maar bij mij in de familie ben ik de enige die dit heeft!
En in mijn verleden is een hoop gebeurt,vader die is verongelukt (7 jaar geleden) ,schoonmoeder overleden, kindje van mijn broer overleden, nierpatientje ( mijn neefje van 4)
Maar dit is allemaal van na dat ik ben begonnen met zweten!!
Dus daar kan het bij mij echt niet aan liggen.
Ik ben juist iemand die wel gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde!


Ik ben niet iemand die bij de pakken gaat neerzitten, ga overal naartoe en laat me door niemand meer over me heen lopen!
Tuurlijk vind ik het poepvervelend dat ik zoveel zweet maar praat er ook heeeeeeeeeeeeeeeeel veel over ook met vreemden die me alleen al aankijken,
ik ben ze altijd eenstap voor en dat is denk ik de kracht die ik eruit haal.
Zo kan ik het in mijn ogen het best voor mezelf "accepteren"
Al is het iets wat ik nooit 100 % zal accepteren.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

voor mensen die niet overmatig zweten is het zo makkelijk om te zeggen dat we er te veel mee bezig zijn er te veel over nadenken!
Maar ikkan daar zo kwaad om worden, mijn man zegt dat ook wel eens ach kim stel je niet zo aan je ziet er leuk uit en je kleed je leuk , niemand die het opvalt dat je zweet!!
NOU IK KAN JE VERZEKEREN DAT MIJN DAG DAN AL VERGALD IS, IK VOEL ME KLOTE ALS IK ZOVEEL ZWEET!!!
DAT SCHIJNT NIET DOOR TE DRINGEN
Sorry voor mijn felheid.
hij zegt daarna wel dat hij het begrijpt!
maar hij weet niet hoe het is om dag in dag uit week in week uit en dat al 17 jaar lang te zweten!!!
Ik zweet ook 'snachts en dan heeft hij soms wel eens van gatver je zweet .
Dat komt bij "ons " over dat we vies zijn terwijl we dat niet zijn.
Zo ik ben ff opstandig sorry moest er ff uit!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht