Hittegolf

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Hittegolf

Bericht door weimaranermama »

Hoe gaat het met jullie allemaal de laatste dagen? Komen jullie nog buiten? :ppff :zweet :zweet
Ik zit de hele dag binnen bij de airco en doe het rustig aan, dan hou ik het nog een beetje droog. De lucht wordt nu wel vochtiger en zelfs zittend achter mijn computertje is mijn haar en rug al weer nat, BAH. :zweet
Ik zal blij zijn, als het onweer :onweer :onweer er is en het weer wat afkoeld. Dan krijg ik weer wat meer energie.
:thumbsup :thumbsup Gr. Ina
Kazi
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 mei 2006, 12:12
Contacteer:

Bericht door Kazi »

Niks aan toe te voegen, maar ik ga wel buiten...

Doe altijd wel mijn vestje aan, ookal is het ZO warm, binnen blijf ik echt niet!
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nee, ik ga ook gewoon naar buiten. Ben wel over mijn hele lichaam nat maar pak wel gewoon overal de fiets naar toe enzo. Wel goed opletten met wat voor kleren ik aantrek!! Net ook wezen fietsen en ben nu echt kleddernat. Gelukkig kan ik thuis uitzweten, heb zo'n beetje al mn overbodige kleren uitgetrokken en ben nu helemaal doorweekt. Vandaag is het inderdaad weer wat vochtiger, dat wordt wat lastiger! Dan kan je je zweet helemaal niet kwijt! Maar goed, vind het ook wel lekker weer! Al denk ik dat er nu best veel mensen zijn die last hebben van het weer. Ik hoor overal om me heen dat iedereen slecht slaapt en het zo ontzettend warm heeft en zich wat af zweet. :)
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Precies, dat laatste houd ik me aan vast. Iedereen zweet met dit weer en dan val ik minder op :P
Maar ik loop hier thuis gewoon in bikini en alleen als ik eruit moet (lopen met de hond bv), doe ik mijn kleren aan. Heel luchtige en liefst waar je zo min mogelijk ziet van het zweten. Maar in dit weer, is niet zweten bijna onmogelijk. Het schijnt trouwens ook heel naar te zijn als je niet kan zweten. OOk al lijkt dat voor ons een 'walhala'..... Evengoed, iedereen (alle zwetertjes) veel sterkte. En vergeet niet heel veel water te drinken!!!!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik slaap op de zolderverdieping en dat was afgelopen nacht niet om uit te houden! :( Tis nu ook weer snikheet dus ik denk dat ik vanacht maar 1 etage lager ga en op de logeerkamer ga slapen.

Maar gelukkig hebben we op het werk airco! :D Alleen jammer dat ik daarna weer 3 kwartier in de auto terug moet die de hele dag in de zon heeft staan bakken. Blegh!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Op het werk heeft iedereen last van de hitte, ik zweet me wel een ongeluk maar het valt niet zo op omdat er meerdere zweten. In de trein is het echt verschrikkelijk, daar staat iedereen op een kluitje in de overvolle treinen, en bij veel mensen zijn zweetplekken zichtbaar. Zoals eerder al gezegd, nu zweet iedereen dus wat dat betreft voel ik me minder ongemakkelijk. Ben wel blij als het weer wat koeler is.
ROXY
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 18:32
Contacteer:

Bericht door ROXY »

ik haat het man :(
Richelle
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 14:48
Contacteer:

hittegolf

Bericht door Richelle »

Ik blijf in deze hitte zo lang mogelijk binnen.. :zweet
Ik ga wel gewoon naar buiten maar wel alleen om te zwemmen
ik ga niet ergens heen ofzow..
Als ik binnen zit moet ik gewoon sokken aan doen, want me voeten
zijn in deze warmte elke keer zeiknat! :wacko
maarja..
Ik hoop dat het wat minder warm en benauwd word
want je kan in dit weer bijna niks doen :tong
Groetjes Richelle 8)
jupz
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: do 08 jun 2006, 21:47
Contacteer:

Bericht door jupz »

thanx to Odorex extra dry is mijn probleem (voorlopig) opgelost :D , heb dus geen last van de hittegolf :o
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik ben een maandje geleden begonnen met Odorex Extra Dry. Nu (tijdens de hitte golf) heb ik het al meer dan een week niet gebruikt en ben ik nog steeds droog!!! Ik heb zelfs zonder er over na te denken 2 gekleurde topjes gekocht én gedragen zonder zweetplekken! :o
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Iedereen zweet ? Fuck you ja ken nog altijd mensen die bij 34graden helemaal NIET zweten, onvoorstelbaar.

Jullie met jullie odorex ah draag gewoon een onderhemdje en niemand die ziet dat je zweet (kun je alle kleuren dragen) maar dit lost nog altijd niet het voorhoofdzweten op....DIT is het grote probleem de rest kun je allemaal wel nog verdoezelen...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Kinep schreef:Iedereen zweet ? Fuck you ja ken nog altijd mensen die bij 34graden helemaal NIET zweten, onvoorstelbaar.

Jullie met jullie odorex ah draag gewoon een onderhemdje en niemand die ziet dat je zweet (kun je alle kleuren dragen) maar dit lost nog altijd niet het voorhoofdzweten op....DIT is het grote probleem de rest kun je allemaal wel nog verdoezelen...
Vreemde opmerking. Hoe kom je er bij dat je als je een onderhemdje draagt dat niemand ziet dat je zweet? geef me een tshirt en een trui en je ziet nog steeds zweetplekken bij mij. Doe nou niet alsof voorhoofdzweten HET probleem is want dan kan ik ook zeggen doe lekker een bandana of hoofddoek op, dan is het immers ook te verdoezelen. Overmatig zweten is een probleem zodra de patient hier zelf problemen mee heeft en waar je HH hebt maakt voor de grootte van het probleem dus niets uit.

respect.

Thijs
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Thijs schreef:
Kinep schreef:Iedereen zweet ? Fuck you ja ken nog altijd mensen die bij 34graden helemaal NIET zweten, onvoorstelbaar.

Jullie met jullie odorex ah draag gewoon een onderhemdje en niemand die ziet dat je zweet (kun je alle kleuren dragen) maar dit lost nog altijd niet het voorhoofdzweten op....DIT is het grote probleem de rest kun je allemaal wel nog verdoezelen...
Vreemde opmerking. Hoe kom je er bij dat je als je een onderhemdje draagt dat niemand ziet dat je zweet? geef me een tshirt en een trui en je ziet nog steeds zweetplekken bij mij. Doe nou niet alsof voorhoofdzweten HET probleem is want dan kan ik ook zeggen doe lekker een bandana of hoofddoek op, dan is het immers ook te verdoezelen. Overmatig zweten is een probleem zodra de patient hier zelf problemen mee heeft en waar je HH hebt maakt voor de grootte van het probleem dus niets uit.

respect.

Thijs
Ik zou met plezier willen teken voor enkel zweten aan mijn voeten en handen, evt ook nog borst en rug want dit los ik echt op door onderhemdjes, draag alle kleuren van de regenboog, niemand die het ziet, zolang we geen intensieve inspanningen doen of het boven de 35graden uitloopt.

bandana of hoofddoek ?

1. niet echt iets van onze samenleving, dus zullen de mensen je nog meer bekijken dan met zweet op je gezicht.
2. de meesten onder ons hebben ook nog een kapsel

Trouwens het enigste waar nog geen middel voor is, is het hoofdzweten, de rest kun je ofwel anti-res. middelen, die elektronische schokjes, botox etc gebruiken...

botox gaat toch ook voor hoofdzweten ? Ja op bepaalde plaatsen maar niet overal + er bestaat het risico dat je er raar begint uit te zien.

Ik begrijp dat je je kwaad maakt omdat ik op de ene plaats zweten erger laat uitschijnen dan ergens elders, maar zoals bij elk iets is het ene erger dan het andere....
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Kinep schreef:Iedereen zweet ? Fuck you ja ken nog altijd mensen die bij 34graden helemaal NIET zweten, onvoorstelbaar.

Jullie met jullie odorex ah draag gewoon een onderhemdje en niemand die ziet dat je zweet (kun je alle kleuren dragen) maar dit lost nog altijd niet het voorhoofdzweten op....DIT is het grote probleem de rest kun je allemaal wel nog verdoezelen...
Kan het misschien wat minder kwa taalgebruik dank u.

Er zullen vast wel mensen zijn die totaal niet zweten bij 34 graden, dat lijkt me totaal niet gezond.

Succes met het bestrijden van zweten op het voorhoofd, ik heb er in mindere mate last van sinds ik oxybutynine gebruik, ik hoop dat je ook een passende oplossing vind.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou vooropgesteld dat ik niet snel kwaad wordt hoor !

Ik hoor je in je verhaal niet over oksel zweten. Tevens zijn er mensen die zweten over hun hele lichaam waar geen onderhemdje tegen helpt hoor.

Handen en voeten lijkt me nou ook niet bepaald plezierig om last van te hebben, vraag me overigens af hoe je dit op zou lossen met een onderhemdje? Je handen afvegen er aan ?

Ik heb redelijk heftige HH onder mijn oksels maar bij inspanning over mijn hele lichaam en met name ook mijn voorhoofd. Ik weet hoe vervelend dit is. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat als jij alleen daar last hebt van HH dit voor jou zwaar klote is. Oxybutinine pillen zijn er voor het hele lichaam, dus ook hoofd. Botox kan ook in het hoofd maar inderdaad niet overal. Voor misvorming zou ik niet te bang zijn want botox tegen rimpels worden in spieren gespoten en botox tegen HH juist niet.

Het laatste wat ik heb vernomen is dat er op dit moment een speciale gezichtsmasker op de markt komt of er al is (hou me te goede) waarbij je gebruik kunt maken van iontoforese. Zodra ik hier 100% bevestiging van heb laat ik dit uiteraard weten op dit forum. (topic iontoforese ;))

Ik denk alleen dat je niet moet onderschatten hoe zeer andere mensen met HH kunnen lijdden onder hun aandoening en waar dit nou is en of je het wel of niet kunt verdoezelen maakt de leed er echt niet minder op.

Toen ik met stukjes plastic onder mijn oksels liep met 2 tshirts aan zag je het eerste uur geen zweetplekken, denk je dat ik me prettig voelde ? Al helemaal niet als de zweetplekken vervolgens kwamen op de plek waar het plastic ophield. Kortom respect for and to all.

Thijs
Plaats reactie