oxybutynine zonder toestemming ouders?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
~Pelusa~
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 10:54
Contacteer:

oxybutynine zonder toestemming ouders?

Bericht door ~Pelusa~ »

Ey, ik heb echt heel erg last van zweten onder mn oksels, ik heb echt alles al geprobeerd: odorex extra dry, syneo5, therme5, alle deo's die er maar zijn. Maar niks schijnt echt te helpen, mijn lichaam raakt er gewoon heel erg snel aan gewendt. Nu wil ik graag oxybutynine proberen. Ik weet dat je hiervoor een recept moest hebben van de dokter. Maar mijn ouders willen niet dat ik naar de dokter ga. Zij hebben ook wel last van zweten, maar bij hen helpt odorex extra dry wel. Zij zeggen dat me niet zo moet aanstellen en dat het allemaal heus wel mee valt. want als ze me zien, heb ik bijna geen zweetplekken in mn kleding. aangezien ik me telkens omkleed als ik uit school kom enzo, en op mijn kamer laat iik dat shirtje dan drogen, zodat ik het daarna weer aan kan. voor mijn ouders lijkt het dan dat ik er bijna geen last van heb. maar goed, ik weet dat de dokter zwijgplicht heeft enzo, maar mag hij ook oxubutynine voorschrijven, terwijl mijn ouders er niks vanaf weten en dus geen toestemming hebben gegeven? en zullen ze er daarna ook niet op een andere manier iets van merken(dat ik dat oxybutynine gebruik)?

verder heb nog een paar vraagjes:
- hoeveel kost dat oxybutynine ongeveer? en wordt dat vergoed of moet ik dat zelf betalen?
- hoe werkt het ongeveer?
- kan iemand mij vertellen wat oxybutynine nou precies is, hoe het werkt, wat de bijwerkingen zijn etc?
- is er niet een website ofzoiets, die verteld wie, wat, waar, hoe etc. omtrend oxybutynine?
- is oxybutynine een merk, of gewoon de naam van dat spul?

jullie snappen vast al dat ik nog redelijk nieuw, jong en onwetend :P
misschien dat iemand hier me er dus vanalles over zou kunnen vertellen. in elk geval alvast bedankt.
x pelusa
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Of je ouders het nou willen of niet, je kunt altijd een afspraak maken met de huisarts. Gewoon opbellen en zeggen dat je een aspraak wilt maken. Plan het een beetje in zodat je ouders het niet in de gaten hebben (als ze aan het werk zijn of verzin een excuus dat je naar vrienden gaat). Als je dan nog tegen je huisarts zegt dat je liever niet wilt dat je ouders het weten en er is al helemaal geen 'probleem' meer.

Over de kosten kan ik niet veel zeggen. Ik haal ze bij de apotheek op en loop zonder te betalen de deur uit. Geen idee of ik dit later in de no-claim merk eigenlijk... :?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: oxybutynine zonder toestemming ouders?

Bericht door Thijs »

~Pelusa~ schreef:Ey, ik heb echt heel erg last van zweten onder mn oksels, ik heb echt alles al geprobeerd: odorex extra dry, syneo5, therme5, alle deo's die er maar zijn. Maar niks schijnt echt te helpen, mijn lichaam raakt er gewoon heel erg snel aan gewendt. Nu wil ik graag oxybutynine proberen. Ik weet dat je hiervoor een recept moest hebben van de dokter. Maar mijn ouders willen niet dat ik naar de dokter ga. Zij hebben ook wel last van zweten, maar bij hen helpt odorex extra dry wel. Zij zeggen dat me niet zo moet aanstellen en dat het allemaal heus wel mee valt. want als ze me zien, heb ik bijna geen zweetplekken in mn kleding. aangezien ik me telkens omkleed als ik uit school kom enzo, en op mijn kamer laat iik dat shirtje dan drogen, zodat ik het daarna weer aan kan. voor mijn ouders lijkt het dan dat ik er bijna geen last van heb. maar goed, ik weet dat de dokter zwijgplicht heeft enzo, maar mag hij ook oxubutynine voorschrijven, terwijl mijn ouders er niks vanaf weten en dus geen toestemming hebben gegeven? en zullen ze er daarna ook niet op een andere manier iets van merken(dat ik dat oxybutynine gebruik)?

verder heb nog een paar vraagjes:
- hoeveel kost dat oxybutynine ongeveer? en wordt dat vergoed of moet ik dat zelf betalen?
- hoe werkt het ongeveer?
- kan iemand mij vertellen wat oxybutynine nou precies is, hoe het werkt, wat de bijwerkingen zijn etc?
- is er niet een website ofzoiets, die verteld wie, wat, waar, hoe etc. omtrend oxybutynine?
- is oxybutynine een merk, of gewoon de naam van dat spul?

jullie snappen vast al dat ik nog redelijk nieuw, jong en onwetend :P
misschien dat iemand hier me er dus vanalles over zou kunnen vertellen. in elk geval alvast bedankt.
x pelusa
Hoi Pelusa,

Hoe oud je bent weet ik niet, maar ik schat dat je nog geen 18 bent...

Jij kan altijd zelf naar de huisarts gaan, ook zonder toestemming van je ouders... Wat ik echter niet begrijp is de onwelwillendheid van je ouders... Praat met je ouders over je probleem, vertel hen hoe erg je er mee zit. Vertel hen over dit forum en laat ze hier zelf maar lezen. Mischien krijgen ze dan meer begrip over jouw probleem en mischien zijn ze dan wel bereid om je naar de huisarts te laten gaan hiervoor.

Jij begint gelijk over oxybutinine pillen... Het is maar de vraag of je huisarts er in jouw specifieke geval mee akkoord gaat, nog los van het feit dat die pillen officieel nog niet geregistreerd staan als medicijn tegen overmatig zweten.

Kortom, je schrijft dat je al van alles hebt geprobeerd qua deoderants maar je hebt nog geen aluminium chloride oplossing geprobeerd, dit is zeer waarschijnlijk wat jouw huisarts, terecht, je in eerste instantie zal voorschrijven. Er leiden meer wegen naar Rome, en pas als alle reguliere middelen niet werken kom je mischien in aanmerking voor wat "zwaardere" middelen.

Ik denk echt dat je er verstandig aan doet om je ouders dit forum te laten lezen. Ze mogen hier ook schrijven en vragen stellen, graag zelfs. Vaak is een gebrek aan kennis een reden voor angst, iets wat ik me als ouder overigens zelf ook heel goed kan voorstellen. Let wel, ik ken jouw specifieke situatie niet, ik weet niet hoe ernstig jij zweet en hoe je huisarts e.e.a. zou inschatten.

Als je echt niet wilt dat je ouders dit forum lezen etc en je wilt zelf zonder hun toestemming naar de huisarts, doe dit dan maar vertel je huisarts precies wat je klachten zijn, hoe lang je er mee loopt en vertel hem/haar ook dat je ouders het niet goed vinden. Nogmaals ik denk niet dat je in eerste instantie pillen voorgeschreven gaat krijgen maar je kunt wel een recept krijgen van die alu oplossing, die ook in zalf vorm te verkrijgen is, waar veel mensen gebaat bij zijn.

Doe het stapje voor stapje... de kans is groot dat je huisarts zelf nog nooit van die pillen gehoord heeft ter bestrijding van overmatig zweten.

owja je vragen.... ;)

op doktersvoorschrift worden die pillen vergoed

hoe het precies werkt zou ik je niet kunnen vertellen. Ze worden normaal gesproken gebruikt voor mensen met blaasproblemen. Het doet iets met je vochthuishouding in je lichaam. Veel gehoorde bijwerking is dus ook dat je wat vaker naar de wc moet en dat je een droge mond kunt krijgen.

welke site er van alles over die pillen staan? wat dacht je van dit forum? :?

oxybutinine is gewoon de naam van het medicijn. Het wordt ook wel dridase genoemd. (uit mijn hoofd)

Succes en laat even weten hoe of wat....

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

TomH schreef:Geen idee of ik dit later in de no-claim merk eigenlijk... :?
Huisartsen bezoek gaat niet ten koste van je no claim. Ziekenhuis bezoek (dus ook poli bezoek) wel. Begin nu alleen te twijfelen of medicijnen die door een huisarts voorgeschreven worden wel of niet van je no claim af gaan. Volgens mij niet. Helemaal zeker ben ik niet. grmbl ;)

Thijs
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Thijs schreef:
TomH schreef:Geen idee of ik dit later in de no-claim merk eigenlijk... :?
Huisartsen bezoek gaat niet ten koste van je no claim. Ziekenhuis bezoek (dus ook poli bezoek) wel. Begin nu alleen te twijfelen of medicijnen die door een huisarts voorgeschreven worden wel of niet van je no claim af gaan. Volgens mij niet. Helemaal zeker ben ik niet. grmbl ;)

Thijs
Dat bedoelde ik ook, of de kosten voor de oxydinges tabletten ook van mijn no claim afgaan. Mijn vader heeft tabletten voor (naja, tegen) hoge bloeddruk en hij heeft vorig jaar helemaal niets van zijn noclaim teruggekregen.
Ster
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 aug 2006, 17:01
Contacteer:

Bericht door Ster »

Zij zeggen dat me niet zo moet aanstellen en dat het allemaal heus wel mee valt. want als ze me zien, heb ik bijna geen zweetplekken in mn kleding. aangezien ik me telkens omkleed als ik uit school kom enzo, en op mijn kamer laat iik dat shirtje dan drogen, zodat ik het daarna weer aan kan
Dat probleem had ik ook met mijn moeder( vader weet er niks van, niemand alleen mijn moeder, ik en een vriendin die er zelf ook last van heeft) Gister ben ik dan eindliejk naar de dokter geweest, makkelijk vond ik het niet..Maar ga vanavond voor de 2e keer aan de aluminium chloride!! Zo zie je maar... Ik had het al wel is vaagjes tegen mijn moeder gezegt.. dat ik me er helemaal niet prettig over voelde. En er kwam een vrouw op tv die vond dat haar neus niet mooi was en die was helemaal depri, en dat had mijn moeder door, dus ik zei: Hoe denk je dat ik me voel? Natte oksels ( vergeet die handen en voeten maar) Altijd zwarte truitjes( waar je het vaak nog inziet ook!) Niet leuk shoppen met virendinnen een jongen? Dood eng stel dat hij ontdekt dat ik zweet..
Ga zo maar door. EN ze begreep me! heerlijk gevoel, echt een opluchting! En de dokter ook hoor, ik ken haar amper maar ze begreep me dondersgoed!

Ik zou dus je ouders gewoon jou gevoel uitleggen wat ik ook gedaan heb... Laat ze idd dit forum is lezen.. Wie weet helpt het!

Groetjes Ster-17
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht