Ik ben Karl en ben net 16jaar geworden en heb deze avond voor het eerst eens opgezocht over mijn probleem. Ik kwam al snel terecht bij hyperhydrosis, wat ik dus blijk te hebben. Ik ben het beu om altijd subtiel mijn handen aan mijn trui snel aftevegen om een hand te geven aan mensen, wat ik veel moet doen :evil: ( voetbal, vrienden, vooral altijd op school, ..) ik heb lang tennis gedaan maar daar ben ik nu mee gestopt wegens vooral om mijn zweethanden, tijdens wedstrijden had ik wel eens dat mijn racket uit mijn handen vloog tijdens een slag en 10tallen meters verder landde. Maar het was gewoon super vervelend om te tennissen als ik geen grip op dat racket had. Ik doe nog altijd voetbal nu en daar is maar 1 ding waaraan ik mij stoor en dat is telkens een handje schudden aan elke speler en scheidsrechter en trainer,..

Ik schaam mij vooral bij meisjes om mijn zweethanden, ik ga dus nooit een meisje vastpakken met mijn handen of eens wrijven over haar of weet ik veel nog wat allemaal als ik zweethanden heb. Ik mag er al niet aan denken als ik seks heb..
Ik wil er nu wel vanaf geraken van dat voortdurend zweten, zeker nu in de puberteit. Ik zal een stuk zelfzekerder zijn en veel opener.

Ik heb dus de ganse dag zweethanden, maar niet alleen dat ,maar dat stoort mij het meest.
Ik heb ook last van zweetvoeten, maar daar erger ik mij niet zo aan...
Oksels heb ik ook wel wat last van, meer als iemand zonder hyperhydrosis toch.
De grootste oorzaak van het altijd zweten is bij mij; stress
Ik heb al jaren voortdurend stress gevoel, waardoor ik zweet.
Helaas heb ik deze stress niet onder controle.
Ik zweet niet als ik :
- ontspannen bezig ben met iets en niet denk aan zweethanden, geen stress.. (meestal ben ik dan alleen)
- alcohol binnen heb(zodat ik relax ben), dan kan ik eindelijk eens zonder probleem een handje schudden of andere dingen zoals massages geven doen, wat ik graag doe, het probleem is wel dat ik op veel momenten ga alcohol drinken om gewoon van mijn zweethanden aftegeraken.
-Als ik slaap

Ik heb allerlei dingen op dit forum gelezen en ik vroeg me af wat men mij zou kunnen aanraden tegen zweethanden en eventueel zweetvoeten en okselzweet...
-Syneo5
-Deoleen en odorex extra dry
-Odaban
-Axitrans
de behandeling: Iontophorese
Alvast bedankt voor deze geweldige site en ben blij dat ik eindelijk eens mijn verhala kan luchten aan mensen die weten hoe het is om heel de dag te zweten

[/b]