Ik gok dat het iets met de hormoonhuishouding te maken heeft? Je voelt je het ene moment beter dan het andere, soms heb je meer puistjes e.d. dan op andere dagen en hetzelfde geldt voor zweten. Soms gaat het goed, soms niet.
Ik heb al van alles geprobeerd, Odorex Extra Dry, verschillende deo's, katoenen shirtjes en nu ben ik aan de Syneo5. Maar het werkt voor geen meter. Ik gebruik nu ook zo'n deo roller (extra dry van Rexona) maar het lijkt wel of ik daardoor erger ga zweten. Misschien ga je juist van sommige deo's extra zweten? Ik zou eens moeten proberen een paar dagen geen deo te gebruiken. Maar volgens mij helpt dat niets.
Mijn omgeving doet het meestal af als 'zenuwen' of dat ik het me inbeeld/aanpraat, maar dat is niet zo. Ik zweet bij de oksels als ik rustig een film kijk, bij vrienden zit, etc. Dan ben ik echt niet zenuwachtig ofzo, en toch zweet ik! Ook warm weer vind ik vrij vervelend, ik kan daar niet tegen. Maar zelfs nu het buiten koud is, heb ik natte oksels.
Toch weet ik niet of ik hyperhidrosis heb, het is niet zo dat ik overal constat zeiknat ben, maar de oksels zijn vrijwel altijd nat, behalve als ik slaap of als ik een droge periode heb
Vroeger was ik wat dikker en ik dacht dat het daar mee te maken had, omdat dikkere mensen nu eenmaal sneller zweten (dacht ik), maar ik ben nu absoluut niet dik meer en voel me meestal wel 'aantrekkelijk', en toch zweet ik nog. Dus dat is het ook niet. Meestal draag is strakke shirtjes en vaak gaat dat ook goed omdat ik er een wit t-shirt als hemd onder draag, maar de laatste weken is het zweten toegenomen en krijg ik weer natte plekken in mn shirt. Erg vervelend.
Ik heb gelezen over het medicijn Oxybutinin en dat leek me zowat de enige oplossing, maar ik ben wat huiverig voor de bijwerkingen op zowel de korte als lange termijn.
Ik weet wel dat ik er vrij veel mee bezig ben in mijn hoofd en men denkt al snel dat het daardoor juist erger wordt, maar toch vind ik dat ik ook zweet op momenten dat ik totaal relaxed ben en er helemaal niet aan denk. Volgens mij is mijn gezweet bij de oksels niet helemaal normaal en ik zou graag willen dat er wat aan te doen was.
:help