Hoi,
Ik kan me redelijk vinden in die theorie die op die website staat, Angela. Alleen jammer dat er niets staat over oksels/gezicht en andere plekken waar een mens zweet of kan zweten. Dat van die handen zweten dat je nog niet weet hoe je concreet iets moet aanpakken, en voeten zweten dat je niet weet welke weg je moet behandelen vind ik persoonlijk wel iets te ver gezocht. Maar het idee er achter... hmmm interessant.. Ik begin steeds meer overtuigd te raken van de theorie dat HH, in sommige gevallen, wel eens zou kunnen ontstaan door opgekropte emoties, onverwerkt leed zo je wilt.... Enne natuurlijk is een ingescande artikel over zweten/zweetproblemen/HH en alles wat er mee te maken heeft altijd zeer welkom hier!!!! Dus schroom je niet Angela

Helemaal toppie!! Dit geld overigens voor iedereen die kan scannen en artikelen heeft. Hoe meer info online, hoe beter.
pyschotherapie zou wellicht zeer goed kunnen helpen in bepaalde gevallen waarbij de HH in ieder geval niet door lichamelijke/medische/erfelijke oorzaak is ontstaan. Dat is ook gelijk de moeilijkheid, het kan ook een combinatie zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat in de "psycho" wereld het zweten slechts als een symptoom wordt aangemerkt. Het is zeer complexe materie en zo en zo voor iedere persoon met HH anders, wellicht dat er daarom (nog) geen speciale HH psychotherapie is. Ik ben steeds meer aan het overwegen of de "reguliere" psychotherapie iets voor mij is. Die Frijters mind tuning geloof ik ook niet in. Die is overigens al eerder besproken hier en ik ben ook van mening dat dit meer om het geld te doen is dan patienten willen te helpen. Waarom zou je er anders zoveel geld voor vragen? Dat is niet bepaald uit idealistisch oogpunt denk ik dan.
Ik zweet ook meer als ik gespannen ben, vooral op mijn voorhoofd maar ook bovenlichaam. Oksels blijven droog door de botox, maar zweten hou je blijkbaar niet tegen. Het komt er uit, hoe dan ook, waar dan ook, wanneer dan ook, althans dit is mijn ervaring. Zeker met deze belachelijk hoge temperaturen er ook nog eens bij
Gibs, kan jij iets meer vertellen over die angstcontrole technieken? Neem aan dat die wel redelijk algemeen zijn?
Groetjes Thijs