ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem, dacht echt altijd dat ik de enige was met natte plekken in shirts ed..
weet niet zeker of het ook echt hyperhydrosis is, want ik heb niet zoals sommige mensen hier dat het echt in straaltjes langs m'n hoofd loopt, of dat ik natte plekken achterlaat op stoelen..
maar ik word er zó moe van altijd maar zweetplekken te hebben, continu op te moeten letten bij wat je koopt, nooit eens een leuk gekleurd katoenen t-shirtje aankan, dat met uitgaan ik niet alleen zweetplekken heb, maar als ik gewoon hard aan het dansen ben ook gewoon een helemaal vochtige rug en buik en benen, en dan die broek die aan je lichaam vastplakt! zó irritant!
of als je een gekleurd shirt aanhebt met een spijkerjack erover, en het is ineens lekker weer, dat iedereen in z'n hemdje buiten zit te lunchen, en ik maar in dat spijkerjach moet blijven zitten, de zweetdruppels van m'n hoofdafvegend, en iedere keer als iemand vraagt waarom ik ook niet lekker m'n jack uitdoe ik zeg dat ik t niet zo warm heb, maar dat ik gewoon me geneer om de plekken in m'n shirt zo'n 15 cm naar beneden!
echt waar, ik zit nu rustig achter de pc, doe nix inspannends, en heb een hemdje aan, en de druppels lopen gewoon over m'n armen naar beneden..
en dan m'n schoenen, die stinken zó, laatst wist ik dat het warm werd, en dat ik de hele dag buiten moest lopen, dus ik dacht :idea: idee! ik doe slippers aan!
maar na een half uur waren m'n voeten zó nat dat ik uit m'n slippers glibberde, en ik dus heel de dag verkrampt m'n slippers vast bleef houden met m'n tenen... heel m'n tenen onder de blaren als gevolg..
heb ook een huidinfectie aan m'n voeten doordat ze altijd vochtig zijn, en probeer dit al jaren te behandelen, met coritsonenzalf, poeders, alles.. maar het komt toch weer terug..
en nu heb ik ook alweer en huidinfectie aan m'n handen, fijn, niet alleen heel de dag plakhandjes, maar nu ook allemaal rode vlekjes en continu jeuk eraan.. ik wrijf m'n handen zo hard tegen die jeuk dat ze gewoon beginnen te vervellen :shock:
of als ik het dan zat ben en wél een gekleurd hemdje aandoe met uitgaan, omdat ik gewoon een keer géén zwart aanwil, dat ik op een gegeven moment plekken heb tot halverwege m'n borst.. en ik heb een ruime C cup, dus dat Ãs nogal een stuk wat het dan omlaag en naar opzij is gekropen..
en ik heb echt al 100 deo's geprobeerd, van goedkope tot hele dure, dat odorex extra dry, hielp ook al voor geen meter, toen ik eindelijk de stap naar m'n huisarts durfde te zetten en vroeg of ik een verwijsbrief naar de dermatoloog mocht om het te laten botoxen zei ie dat zweten heel normaal is, en dat er niets tegen te doen valt, en gaf me aluminium chloride oplossing mee.. maar ook dát helpt helemaal niet
pfff, wordt er zo moe van..
sorry voor het lange verhaal :oops: , maar ben zó blij het eindelijk eens van me af te kunnen schrijven!!!!!
de zomer komt er weer aan.. hoop dat het een beetje koel blijft..